Театър Реплика / Новини

Новини

Фестивал-лаборатория „NEDRAma- international“ 2021

Фестивал-лаборатория NEDRAma International 2021
Вдишай! Сега издишай. И се приготви за шестото издание на фестивал-лаборатория NEDRAma – фестивал за документален театър и съвременна драматургия. Сега отново вдишай. Колкото повече задържаме дъха си, толкова повече искаме да издишаме, да махнем маските, да говорим. Ето това се случва и със свободния театър и NEDRAma – искаме да говорим и даваме пространство на други творци да го правят. Тази година на нашия фестивал-лаборатория ще се случат безпрецедентните 6 премиери. Ще има много документален театър, много съвременна драматургия и най-вече много млади творци, които намериха своето пространство. Сега издишай и вдишай… СВОБОДНО!

ПРОГРАМА
БИЛЕТИ (пас за целия фестиал): https://epaygo.bg/4439815848
16 октомври /събота/
17:30 – Откриване на Фестивал-лаборатория NEDRAma
Ателие за документален театър:
18:00 – „Венчани за небесата“, реж. Траяна Минкова
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/3181458641
20:00 – „(Не)Желаните“, реж. Любомир Сапунджиев
https://epaygo.bg/1919599801
17 октомври /неделя/
19:00 – „Invent/(-)ry“, реж. Пека Щефан, Румъния
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/1956313975
18 октомври /понеделник/
19:00 – „Клопка“, режисура и хореография Стефания Георгиева и Калина Георгиева, Театър АТОМ
Продуцент: АТОМ ТЕАТЪР
БЛЕТИ:: https://epaygo.bg/8496935084
19 октомври /вторник/
19:00 – „Г-ца Анна“ – Психоаналитично съновидение, вдъхновено от случая „Г-ца Анна О.“ на Йозеф Бройер и статии на Зигмунд Фройд, реж. Елица Йовчева
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/4144988989
20 октомври /сряда/
Ателие за драматургично писане:
19:00 – Сценично представяне на нова българска драматургия
Автори: Биляна Тодорова, Васил Спасов, Екатерина Георгиева, Теодора Георгиева, Дина Маркова
Куратор: Георги Тенев
ВХОД СВОБОДЕН
21 октомври /четвъртък/
19:00 – „Златна рибка“, реж. Неда Соколовска, Студио за документален театър VOX POPUL
Документален пърформанс
Времетраене: 75 минути
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/4735018733
22 октомври /петък/
Ателие за документален театър:
19:00 – „Реанимация – Живот (на)ново“, реж. Детелина Станева
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/1930634173
23 октомври /събота/
19:00 – „Николай Коляда на балкона“ – сценично представяне на текстовете от уъркшоп по драматургично писане със световно известия драматург Николай Коляда. Режисьори Надя Панчева и Детелина Станева. По текстове на Невена Николова, Веселин Стоянов, Десислава Вулева, Анелия Тотева – Sarah, Иван Димитров, Васил Спасов, Ана Батева
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/1949079329
24 октомври /неделя/
19:00 – „7 реплики“, по пиесата „В самотата на памуковите полета“ на Бернар-Мари Колтес, реж. Гаро Ашикян, Театър Реплика
„Седем реплики“ е театрален проект с елементи на звуков комикс, вдъхновен от пиесата „В самотата на памуковите полета“ от Бернар-Мари Колтес (1948 – 1989 г), издадена година, преди той да почине от СПИН. Проектът е замислен за 7 актьора от Сдружение „Реплика“ с режисьор Гаро Ашикян.
БИЛЕТИ: https://epaygo.bg/8737719933
20:30 – Закриване на фестивал-лаборатория NEDRAma
Фестивалът създава пространство за документален театър и съвременна драматургия. Фокусът на изданието през 2021 година е върху ателиетата, които се провеждат в рамките на фестивала, и лабораторните срещи между различни млади творци, които създават съвременно изкуство.
Ще видим резултатите от три ателиета:
• Ателието за документален театър, в което участват млади професионалисти и актьори, които направиха своите първи опити в жанра
• Ателие за драматургично писане с ментор Георги Тенев – ще се състои четене на новосъздадените текстове на четиримата участници в ателието
• Ателието за драматургично писане на Николай Коляда – ще видим за първи път на сцена текстовете, създадени в рамките на ателието на Николай Коляда, което се проведе в 5тото издание на фестивал – лаборатория NEDRAma. Сценичните версии са поверени на младите режисьори Надя Панчева и Детелина Станева.
В тазгодишното издание на NEDRAma ще вземат участие различни български и чуждестранни артисти и организации от независимата сцена като Vox Populi, АТОМ Театър, румънският артист Пека Щефан, режисьорът Елица Йовчева. На 24.10 по случай своя десетгодишен юбилей , ще отпразнуваме рождения си ден с премиера на „7 Реплики“ с режисьор Гаро Ашикян, а от 20:30 ще закрием заедно фестивала и ще издадем малко повече за това, какво ще се случи следващата година. Издишай…
Очакваме ви!
Събитието е подкрепено от Национален Фонд Култура.

ПРЕСТЪПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ – театрален сериал

Театър “РЕПЛИКА”

 

представя

 

театрален сериал

ПРЕСТЪПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

сценично разследване в осем части

по романа на Ф. М. Достоевски “Престъпление и наказание”

превод – Георги Константинов

постановка – Георг ЖЕНО

художник на спектакъла – Анастасия ТАРХАНОВА

сценична версия – Георги ТЕНЕВ, Георг ЖЕНО, Анастасия ТАРХАНОВА

Участват актьорите:

Благой БОЙЧЕВ (Разколников)

Милена ЕРМЕНКОВА (София Мармеладова)

Ованес ТОРОСЯН (Порфирий Петрович)

Милко ЙОВЧЕВ (Мармеладов)

Боряна ЙОВЧЕВА (Лизавета, Амалия)

Ирина АНДРЕЕВА (Авдотя Романовна, Катерина Ивановна)

Ивайло ДРАГИЕВ (Свидригайлов)

 

“Не е достатъчно да признаеш вината. Нужно е да приемеш престъплението.”

Убийството предстои, присъдата вече е произнесена, но това няма да възпре престъплението. Осем епизода от един трилър с неочакван край.

Разследването е безпощадно, следователят е един от нас. Зрителите не са застраховани, ще бъдат привлечени като свидетели, съдебни заседатели, очевидци. Това не е представление. Това е игра на нерви между подозиращи и заподозрени, жертви и извършители.

Разколников – радикален убиец, маниакален егоцентрик. Разколников – художник, творец, живописец на своето време. Достоевски – безпощаден изследовател на човешки тайни. Достоевски – арбитър в борбата на душата с дявола.

Осем серии, осем срещи на публиката и актьорите с предизвикателствата пред собствената им съвест. Дали не живеем в един от кошмарите на Достоевски?

Осем серии от едно замислено, извършено и разкрито престъпление. И множество мечтани, планирани и неразкрити престъпления – на героите, на читателите на романа, на зрителите. Отговорността е обща. Вината е, че няма подходящо наказание

Георги Тенев за драматургичото писане

Здравей, Георги! По случай 10 години реплика решихме да направим нещо заедно – ателие за драматургично писане, в което ти ще бъдеш ръководител. Защо според теб е нужно да има такова ателие?

То е нужно, на първо място, според самите вас – и се радвам, че мислите така и организирате такъв форум вече не за първи път! Отлично е, че вие, като една независима и може да се каже „нишова“, крехка театрална формация, от години правите неща, които трябва да се случват с  повече интензивност в големите театрални „къщи“… но това е положението, не се случват там. Затова вие сте поели тази отговорност.

Според мен, е много интересно, важно и полезно да се работи в такива формати – да се събират хора и да пишат по дадена тема, да научават някакви непознати неща за живота на театралния текст.

На театъра като изкуство са му жизнено необходими трупи като вашата – „Реплика“ – понеже това изкуство е събитие, живот. Театърът „се случва“. За да се случи, трябва жив организъм. И вашата трупа е такъв организъм. Оттам нататък, за да се развива и сценичното писане, е важно да се събираме и да работим върху текстове, пиеси, намерения – по възможност, в контекста на някакви живи, практически форми. Да пишем за театър, който е конкретен, с лица и гласове, с имена. Не „въобще“, а фокусирано.

Всъщност, когато ме поканихте, аз не ви задавах много въпроси, защото бях гледал няколко ваши проекта. И ми беше ясно, че искате да създавате нещо живо, активно, адекватно на средата и проблемите.

Има ли формула в писането на драматургичен текст?

Стопроцентови и гарантирани формули няма, но има много рецепти. Кой обаче се е научил да готви само с рецепти? Трябва да влезеш в кухнята. Да се провалиш веднъж-два пъти, да усетиш сам нещата. Аз си признавам, че не мога (а и трябва ли?) да следя големия обем драматургия, която се появява днес в Европа и по света. Просто това е невъзможно, особено ако не си режисьор, който си търси пиеси или не си щатен драматург, който търси пиеси за сцената. Но аз следя какво се случва в българската драматургия, какви заглавия се поставят, какво вълнува театралните селекционери. И веднага мога да направя разлика – например с темите, сюжетите и нивото на писане в съвременния български роман или в сценария за кино. Сравнението не е в полза на театъра. Досещате се, не става дума за липса на автори. Проблемът е в културата на драматургичната работа. Има криза в разбирането за това какво трябва да представлява една пиеса, за това как да говори, за какво да говори и пр. Тук се намесват куп обстоятелства, които не можем да изясним сега, нито му е мястото тук. Но в тази криза, да я наречем така, усилието на „Реплика“ е едно добро изключение.

Как мога да се включа аз, като ръководител на това ателие? С формула – не.

Надявам се, ще успея да ви помогна във вашия дългосрочен път, като осигуря среща на намеренията (на бъдещите участници в програмата) с реалността на театъра. Защото една от големите загуби на време и енергия е, когато авторите (дори да са прекрасни сами по себе си, като създатели на литература) остават в плен на една романтична или странична, „зрителска“ концепция за театралното писане. То има много общо с всяко друго слово, но връзките не са прокарани точно така, както си мислим. И поезията е слово, и тя е изкуство на литературния феномен, но не е проза, нали? И не е (чиста) философия. Същата дистанция/близост я има и между театралното писане и писането на поезия или разказ.

Като ръководител на ателието, обсъдихме заедно с теб и темите. Какви са те и в какъв обхват да мислят бъдещите драматурзи?

Темите, надявам се, дават широка възможност и за избор, и за вдъхновено фантазиране. Първата е „Изкуствен живот“, а втората тема – „Победители и победени“.

Как да разбираме тези летящи думи, които не са обяснени допълнително? Ами, нека да помедитираме върху тях. Ако някой иска да се включи, но никак не намира своята тематична връзка, нека се съсредоточи в самите думи. Не е случайно, че тук няма чуждици, това са думи, корени, свързващи различни семантични гнезда и те не могат да не са във връзка – по един или друг начин, дори чисто езикова връзка – с живота на всеки човек. Нима има ежедневие без победа и поражение? Нима не се замисляме върху достоверността (или върху естествената неестественост, върху кухите или плътни стойности) на нашия живот?

Темата е вид канализирана свобода. Една тема е нещо като шапка – в шапката трябва да има някаква глава, надолу тяло, крайници, стабилно стъпили на земята. Но какво тяло, какъв човек – това е неограничената свобода на всеки, който избира темата.

Как ще протече твоята работа с кандидатите – колко срещи ще имате?

Ще съберем кандидатурите, ще преценим в кои от тях има най-голям потенциал за развитие, кой автор как е мотивирал идеите и очакванията си. От това ще стане ясно на кого бих могъл да съм полезен – защото моята практика и метод са просто една от многото възможни посоки в драматургията. Със сигурност това, че някой няма да бъде избран не е знак, че няма качества или че идеята му не съдържа потенциал – но вероятно е потенциал за друг тип драматургия и друг тип театрален опит, какъвто аз не мога да предложа. Или просто сме достигнали физическия капацитет на проекта, местата не са безброй.

След селекцията, ще направим няколко срещи, в които участниците ще получават конкретни задачи – за да еволюира тяхната идея, да срещне съпротива, да усетят какъв би бил потенциалният път на едно литературно намерение, когато попадне в театрална среда.

Ще обсъдим проблемите на креативната драматургическа работа „в отбор“ – тогава, когато авторът трябва да работи в контакт с театралния екип, да съвместява своите собствени виждания с изисканията на режисьора, да защитава и обосновава, вкл. пред трудния съд на въпросите, задавани от актьорите.

Процесът ще мине през писане, коментар, проверка на първоначалното намерение, връщане назад, обогатяване на измеренията на текста. Всичко това ще бъде поставено в рамките на един метод, който съм нарекъл „Творческо мислене“ и досега съм прилагал с успех при консултации и работа с групи хора, занимаващи се с литературни текстове, в разни жанрове и видове.

Колко време ще протече ателието – колко време ще имат за писане и напълно готови пиеси ли ще имаме накрая на ателието?

Планът е да имаме първа среща още в края на месец юли (или в самото начало на август) и да работим до края на септември. Всичко ще бъде съобразено с възможността/необходимостта от задочни срещи, за да сме гъвкави около ваканции, вируси и пр. Но най-важни, естествено, са срещите на живо, надявам се да ни се получат, с гостоприемството на театър „Реплика“, разбира се.

 

 

С нас вече се свързаха много млади хора, които се занимават с театър, но не са драматурзи – актьори, режисьори. Според теб това в техен плюс ли ще е, или ще им е трудно?

О, това, че някой идва от близка (но „не съвсем“) област, е отлично. През последните години имах възможност да преподавам на магистри в НАТФИЗ, където ми направи впечатление отличното представяне, например, на една актриса, която пише и иска да развива себе си в посока на драматургия. Така че, тук – а и никъде в изкуството, особено в лабораторното – няма „образователен ценз“ :)

Как ще протече представянето на текстовете?

За всеки успешно разработен текст (а съм сигурен, че всеки участник ще достигне до такъв) предвиждам някаква форма на действен анализ. Това ще стане с помощта на актьор или актьори, но може би и също със саунд-дизайнер, кой знае – ако материалът го допуска и изисква – някакво визуално решение… Ще създадем жива, адекватна на текстовете среда за представяне. Ще опитаме да се изненадаме – един другиго, всеки себе си, а и публиката, накрая. Няма да правим („да поставяме“) пиеси, но ще допуснем зрители при извървяването на част от процеса на този действен, творчески анализ. Това бездруго ще има характера и частично контролираната спонтанност на едно „представление“.

Съвети за тези, които още се чудят дали да се включат?

Ако колебанието е породено от съмнение в собствените сили, от това „дали ставам за тази работа“, по-добре да поемат риска. Защото често ние не си даваме сметка с какво разполагаме – идеи, намерения, които ни се струват „извън обичайното“, само защото обичайното е твърде стеснено, банализирано. Ако темите ги вдъхновяват наистина, ако нещо от това, което дотук си говорим им се струва привлекателно – защо да не опитат?

Като автор на пиеси и книги според теб драматичното писане може ли да бъде занаят в България?

Трудно, но може. (Бих казал, много, много трудно.) Засега обаче, това ателие не бива да се разглежда като някакъв вид „професионална квалификация“, то е търсене на пътища към нови театрални образи. Както и търсене на пътища към самите нас, разбира се.

АТЕЛИЕ за документален театър

Театър Реплика

представя

Ателие за документален театър

 

Отворена покана за участие към театрални режисьори, актьори и студенти

 

Театър „Реплика“ има удоволствието да ви покани на  Ателие за документален театър, в което професионалисти и студенти ще имат възможност да се запознаят с принципите и основните практики на работа в документалния сценичен жанр.

 

В рамките на ателието ще се сформират групи, които ще работят по създаването на свои кратки театрални ескизи. Тези работи ще имат публичен показ в рамките на ателието и на фестивал NEDRAma International през октомври 2021 година.

Период на ателието: 14.06. – 24.06.2021 г.

Очакваме заявки за участие с три имена, години, настоящо или завършено учебно заведени и специалност на email: replica.theatre@gmail.com Телефон: 0883 30 49 70

 

Детайлна информация:

Кои сме ние?

Тази година Театър Реплика отбелязва 10 години от своето основаване. През 2011 година четерима актьора от Модерен театър с художествен ръководител Ивайло Христов решават да продължат мисията да правят съвременен, актуален, висококачествен театър, който да говори по темите на нашето съвремие. Много бързо театърът се разширява и намира своята публика.

През годините трупата работи с режисьори като Явор Гърдев, Марий Росен, Мартин Киселов, Ивайло Христов, както и със световни имена като Николай Коляда, Георг Жено, Семьон Александровски, Михал Кмиечик, Магда Шпехт, Пека Щефан и др.

Защо Ателие за документален театър?

Театър Реплика е една от малкото трупи у нас, която работи задълбочено в сферата на документалния театър. В този жанр ни въведе немският режисьор Георг Жено, а впоследствие работихме и с други световно известни имена като Михал Кмиечик и Магда Шпехт.

Тази година решихме, че е време да споделим натрупаните знания и опит и на други колеги, които имат интерес да работят в тази сфера. Да им помогнем да открият нови изразни средства, нови теми, различни подходи в работата си по създаването на сценично произведение.

Целта на ателието за документален театър е не само образователна. Чрез този проект Театър Реплика се надява да намери съмишленици, които да създадат мрежа, в която всеки, който има интерес да работи в тази сфера, бързо и лесно да намери колеги, обратна връзка и всякаква форма на съдейстиве или колаборация.

По този начин можем заедно да работим по създаването и на устойчива връзка със своята публика, да предаваме информация за настроенията й към определени теми, подходи и други.

Как ще протече Ателието?

Ателието за документален театър ще се проведе в рамките на 10 дни. В първия ден участниците ще се срещнат с представител на Театър Реплика, който ще ги запознае с основните принципи на документалния театър, подход към сценичен образ и драматургия, работа с актьори, както и ще представи примери за документален театър от родната и световната сцена. В този ден се предвижда определянето на екипи от режисьор и актьори. Всеки екип ще работи по предварително зададени теми.

В рамките на 8 дни всеки екип трябва да изработи кратък театрален ескиз. За срещи и репетиции ще могат да се използват залите на Национален студенски дом. Целта е да се създадат малки театрални или видео откъси, които в края на периода, т.е. на 10-ия ден, да се представят пред публика и пред останалите екипи. Цялото събитие ще има своя показ и в рамките на фестивал NEDRAma International през месец октомври.

Участието в Ателието е безплатно. Ще бъдат осигурени пространства за репетиции и зала за показ. Периодът на провеждане ще е 14-24 юни 2021г. Място: Национален Студентски дом.

Ателието е безплатно за участиците, благодарение на Национален Фонд Култура.

Театър Реплика обявява конкурс за драматургичен текст

Трети международен фестивал – лаборатория „NEDRAma-international” 25 -30 май 2016

Фестивалът „NEDRAma-international” има за цел да създаде ново културно пространство, което да провокира сближаването ни с европейските културни тенденции и интегрирането на българския театър в европейския театрален контекст.
Това е първият по рода си фестивал на документалния театър в България преврънал се в сериозен ежегоден международен фестивал, осъществен от международен партньорски артистичен екип.

И тази година NEDRAma-international” – е насочена към случването на творческия контакт, към срещата. Срещата между актьор и режисьор, срещата межу автор и режисьор, към формирането на екип от съмишленици. И тази година за нас е важно да дадем възможност на младите в театъра да пробват себе си в различни кординатни системи
Художествената концепция на Третия фестивал – лаборатория „NEDRAma-international” има две основни теми над които ще работят участниците във фестивала:
– 1. Манипулациите в медиите, като тема за документално изследване и представление
– 2. „Славяните – това са Африка в Европа”

За първи път в историята на фестивала Театър „Реплика”

ОБЯВЯВА КОНКУРС

за написване на кратка пиеса в рамките на 8-10 страници
по темите «Манипулации в медиите» и «Славяните- това са Африка в Европа».

За творчески екип, автор, режисьор и актьори, които в рамките на фестивала да работят над предложените драматургични текстове.

Три от одобрените предложения ще бъдат включени в международен театрален проект, който ще се осъществи през 2017 година.

До 20-ти май на имейл
replica.theatre@gmail.com

Очакваме вашите предложения за мини пиеси по посочените теми и заявки за творчески екипи за реализирането им.

Международно жури в състав Ксения Драгунскя (писател-драматург, Русия) Новица Антич (преводач, Сърбия), Василка Бумбарова, Благой Бойчев, Боряна Пенева, Ованес Торосян, Милко Йовчев, Ирина Андреева, Милена Ерменкова, Ивайло Драгиев (България) ще оцени проектите, а в рамките на фестивала от 25 до 30 май творческите екипи ще имат възможност за реализирането им work in progress.

Театър „РЕПЛИКА”
Трети международен фестивал – лаборатория „NEDRAma-international”
25 -30 май 2016

Международен театрален проект
„СЛАВЯНИТЕ – ТОВА СА АФРИКА В ЕВРОПА”

Международният театрален проект с провокативното название „Славяните – това са Африка в Европа” предполага създаването на колажен спектакъл сглобен от мини пиеси на автори от Русия, България, Сърбия, Македония,Чехия, Полша, Белорусия…
На авторите и творческите екипи от различните страни ще бъдат предложени примерни теми по един или друг начин отнасящи се към „славянската митология”, тоест неверни представи и заблуди на англо-саксонския или друг неславянски представител на човечеството за славяните. Може да се каже, че това ще представлява нещо като сборник от предразсъдъци. Вече написаните кратки пиеси или документални идеи ще бъдат предложени на режисьори и актьори от гореспоменатите страни. Това ще бъде един пътуващ театрален пъзел, който ще се запълва във всяка следваща страна.
Естествено е, че проектът не предполага никакви политически цели и амбиции. Това е ирония и самоирония, но в полифоничното звучене на бъдещия спектакъл наверно ще има място и за тревога, печал и нежност…
Първата част от проекта ще се осъществи в България и постепенно ще присъединява следващи глави към бъдещия спектакъл.
Предполага се бъдещия спектакъл да се изиграе във всички страни участнички в проекта и разбира се ще попътува по белия свят. Странстването на славяните…

ПРИМЕРНИ ТЕМИ ЗА ОТКЪСИТЕ (МИНИ ПИЕСИТЕ)
– Всички славяни са братя, обожават се и говорят на един и същи език
– Славяните скоро ще измрат
– Славяните са произлезли от рибите (тоест от водата)
– Всички славяни (slavs) са роби (slaves)
– Славянските езици скоро ще изчезнат, ще умрат
– Славяните никога няма а станат членове на ЕС
– Славяните- това са фрагмент на Африка в Европа
– Славяните са много суеверни
– Славянте са чревоугодниици и пияници
– Славяните са силно родово свързани
– Славянското време (тоест неспособността да идваш навреме)
– Славянското детелюбие
– Славянската любов към земята и селото, любовта към вилния живот и гледането на градини
– Славяните винаги се напиват във влакове и самолети
– Славянската вяра в чудото
– Славянско игнориране на законите и правилата, не бива , но може
– Славянската безтакност
– Славянско неравнодушие към съдбата на близките.
– И други….

Театър Реплика гостува в Лондон

На 12 и 13 ноември 2015г. „Ние сме боклуците от Източна Европа“ (https://replicatheatre.bg/performance/nie-sme-boklutsite-ot-iztochna-evropa/) ще бъде показан в Лондон по покана на най-голямата културна институция за изследване на Източно-Европейското изкуство и култура Grad-Gallery of Russian Arts and Design. (http://www.grad-london.com/whatson/ )

Спектакълът ще бъде част от едномесечния арт фестивал „Периферни визии”, представящ шест проекта на творци от Източна Европа и Русия, изследващи проблемите на емиграцията и гражданската ангажираност в обществените процеси на Европа.. „Ние сме боклуците от Източна Европа“ е посланик на социалните теми за емиграцията, гражданското участие и излишните „неща и хора” в обществото на съвременна България. Тези теми са изключително актуални сред младите хора в Лондон, които са заливани с „истерията” от „прииждащите емигранти” от Източна Европа. Гостуването там не само ще допринесе престиж за българското изкуство като цяло, но и ще запознае много широк кръг от хора с все по-актуалния проблем за емиграцията в Англия. А участието на Театър „Реплика” в този арт фестивал посветен на Източна Европа е сигурен начин за сериозна заявка на българската култура като равноправен участник в европейските културни процеси.

Grad-Gallery of Russian Arts and Design
CONTACT
+44 (0) 20 7637 7274
3-4a Little Portland Street London W1W 7JB
info@grad-london.com
http://www.grad-london.com/visit/

На 14 ноември театър „Реплика” ще бъде гост на Българския културен институт в Лондон( http://bg.bcilondon.co.uk/2015/11/14/) със спектакъла „Двама бедни румънци, които говорят полски” (https://replicatheatre.bg/performance/dvama-bedni-rumntsi-koito-govoryat-polski/)

Историята започва на околовръстното шосе на Варшава, където мъж и жена в неугледен вид и видимо надрусани се опитват да спрат кола на стоп. Тяхното безумие, грубост и безчовечност сякаш ескалират от взаимната им близост и надъхване, като същевременно рефлектират в отвращението и бездушието на всички други замесени. Постепенно в хода на това пътуване героите изтрезняват и се доближават до реалните си лица – един успял актьор и една нещастна самотна майка. И противно на логиката и очакванията ни, именно във втората и привидно „нормална“ част на тяхното общуване връзката им се разпада, а на повърхността излиза най-лошото у всеки. До неизбежния край.

Смисълът на подобен спектакъл е именно в съпреживяването и в това да не се разкриват тайните на сюжета. Това е театър, направен в най-класическите канони на трагедията – с истински катарзис накрая. При това еднакво ангажиращ просто любопитен зрител, така и професионалниста.

Театър за нелюбовта, направен с любов – не се среща често, не пропускайте!
Български културен институт
(В сградата на Българското Посолство)
188 Queen’s Gate
Kensington
London
SW7 5HL
Метро
Gloucester Road 12 mins. (0.6 miles)
Piccadilly Circle District
South Kensington 13 mins. (0.6 miles)
Piccadilly Circle District
Buses
9, 10, 52, 70, 452, 702
http://bg.bcilondon.co.uk/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82/

БНР: Театър „Реплика” играе премиерно „Състояние на нацията”

Най-новият спектакъл на театъра е постановка на Ованес Торосян по текстове на шотландския писател Ървин Уелш, който доби световна известност още с първия си роман „Трейнспотинг”.

headstatefacet2-min

 

Това е социален театър. Защото се занимава с темите, които вълнуват всички. И защото рови там, където най-много ни боли – в раните, които обикновено наричаме „грешки на обществото”, казват създателите на спектакъла.

Сценографията е дело на Добри Чомаков и Иван Пустиняшки, а ролите изпълняват актьорите Милко Йовчев, Благой Бойчев, Боряна Пенева и Милена Ерменкова.

Премиерните представления на „Състояние на нацията” са на 9 и 14 октомври от 20 часа в едно от новите артистични пространства в София – I am studio.

На същата сцена можете да гледате и други спектакли на театър „Реплика” – всяка вечер до 16 октомври.

Чуйте разговора с актьорите Милко Йовчев и Благой Бойчев.

Състояние на нацията

 

headstatefacet2-min

по текстове на Ървин Уелш

режисьор: Ованес Торосян

сценография: Добри Чомаков и Иван Пустиняшки

участват: Милена Ерменкова, Боряна Пенева, Милко Йовчев и Благой Бойчев

Проектът представлява опит за документална дисекция на състоянието на съвременното общество. Базирайки се на текстове на Ървин Уелш, описващи живота на маргиналите в обществото, екипът изследва пътищата на деградация и разпад на човешката личност. Разпад, започнал със свръхжеланието да имаш всичко, да притежаваш всичко, да консумираш всичко. Това свръхжелание поражда желанието да господстваш, а отук произлизат и всички трагични моменти между персонажите в постановката, стигащи дори до канибализъм. В този момент „състоянието на нацията“ се явява състояние,

NEDRAma documentary days: Rimini Protokoll

 

Rimini3

Dear friends,

Be welcome on 28.01.2015 at 19:30 in „I AM STUDIO” on Our NEDRAma documentary days of , when we will present a story about :”RIMINI PROTOKOLL”- the theatre of the new theatre reality and the projection of the film about the lecture performance “Prometheus in Athens”-directors Helgard Haug and Daniel Wetzel, presented in Athens Festival 2010, Odeon of Herodes Atticus, 15 July 2010. Vassilka Bumbarova will tell more about “RIMINI PROTOKOLL”- one of the most successful groups for documentary and contemporary theatre in Europe. We hope to have a discussion after that, which will be lead by the young critics Dorothea Belcheva and Boris Zafirov.

About “RIMINI PROTOKOLL”:
Helgard Haug, Stefan Kaegi, and Daniel Wetzel have been working as a team since 2000. They work in the area of theater, a team of author-directors. Their work in the realm of theater, sound and radio plays, film, installation emerge in constellations of two or three and solo as well. Since 2002, all their works have been written collectively under the label Rimini Protokoll. At the focus of their work is the continuous development of the tools of the theater to allow for unusual perspectives on our reality.
For example, Haug/Kaegi/Wetzel have declared a Daimler Shareholder Meeting to be a piece of theater or staged 100 % Stadt (100 % City) with 100 statistically represtntative residents of cities like Berlin, Zurich, London, Melbourne, Copenhagen, or San Diego. In Berlin and Dresden, they developed accessible Stasi installations/sound plays in which the observation protocols could be listened to on android telephones. At the moment, they are touring with Nigerian-European business people (Lagos Business Angels), the paraplegic MC Hallwachs (Qualitätskontrolle (Haug/Wetzel), or setting cities to music for hordes of spectators with 50 headphones (Remote X (Kaegi)).
They have been awarded the NRW Impulse Preis for Shooting Bourbaki (2003); Deadline (2004), Wallenstein – eine dokumentarische Inszenierung (2006) and Situation Rooms (2014) were invited to the Berliner Theatertreffen. Schwarzenbergplatz was nominated for the Austrian theater prize Nestroy in 2005. Mnemopark was awarded the Jury Prize at the festival “Politik im freien Theater” in Berlin in 2005, and in 2007 Karl Marx: Das Kapital. Erster Band won both the audience prize at Festival Stu?cke07 and the Mu?lheimer Dramatiker Preis that same year.
In November 2007, they were awarded a special prize at the Deutscher Theaterpreis Der Faust, in April 2008 they were awarded the European Theatre Prize for the category “new realities.” In 2008, they were awarded the Hörspielpreis der Kriegsblinden for Karl Marx: Das Kapital, Erster Band (Peymannbeschimpfung was also nominated).
Rimini Protokoll was awarded the Faust Theatre Prize in 2007, the European Prize for New Theatre Forms in 2008 and in 2011 the silver lion of the Biennale for Performing Arts in Venice. The multi-player video-installation „Situation Rooms“ about the weapon-industry received the Excellence Award of the 17th Japan Media Festival.
Rimini Protokoll is based at HAU, Berlin, since 2003.

http://rimini-protokoll.de/materialbox/prometheus/2-2-Homepage.html

Curators of the NEDRAma Documantary Days:
Irina Andreeva
Dorothea Belcheva
Vasilka Bumbarova
Boris Zafirov
Georg Genoux

Rimini2Riminihttps://replicatheatre.bg/
http://www.democracydoc.com/

Програма „Студио Реплика“, януари 2015

1907384_10204873274783806_738318255903664938_n
В пространството на I AM STUDIO София, ул. „Раковски” 149

22.януари (четвъртък) 2015, 19:30 , в ЦЕНТЪР ЗА КУЛТУРА И ДЕБАТ „ЧЕРВЕНАТА КЪЩА“

ДВАМА БЕДНИ РУМЪНЦИ, КОИТО ГОВОРЯТ ПОЛСКИ

по пиесата на Дорота Масловска; Режисьор: Георг Жено
интерактивно театрално представление
Историята е за мъж и жена, пътуващи на стоп, които преживяват различни неща заедно, но въпреки това остават сами със себе си, всеки затворен в черупката си.
Сценография: Лили Джагарова; с участието на: Ирина Андреева, Ивайло Драгиев, Боряна Пенева, Благой Бойчев, Милко Йовчев. С подкрепата на Полския институт в София

23. януари (петък) 2015,  19:30,  в ЦЕНТЪР ЗА КУЛТУРА И ДЕБАТ “ ЧЕРВЕНАТА КЪЩА“

НИЕ СМЕ БОКЛУЦИТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА

Режисьор: Георг Жено; с участието на Боряна Пенева, Милко Йовчев, Ирина Андреева,
Ина Георгиева, Ивайло Драгиев, Благой Бойчев, Тони Карабашев; с подкрепата на Гьоте-институт България.

Това е много лично представление на актьорите. Разказ с историите на техни близки
приятели, техните лични истории и истории на други хора, които те приемат като лични, защото актьорите разпознават себе си в живота на тези други хора, разпознават цялата ситуация в България и се опитват да разсъждават върху това в представлението.

26. януари (понеделник) 2015, 19:30
ЗАПОЛЯРНАЯ ПРАВДА
по пиесата н
а Юрий Клавдиев (Русия)
превод: Василка Бумбарова;
режисьор: Георг Жено (Герм
ания)
с участието на: Ованес Торосян, Милко Йовчев, Боряна Пенева, Ирина Андреева
Норилск, градът където се развива действието, е вторият по големина в света град, разположен отвъд полярния кръг. Един от най-студените и екологично замърсени градове на света. СПИНът е странно заболя
ване. По-скоро не можем да го наречем заболяване, а явление. Иначе как да обясним, че отначало то не променя физиологията, а мирогледа на човека.

27. януари (вторник) 2015, 19:30
ОБЪРНИ СЕ С ГНЯВ НАЗАД
от Джон Озбърн
Режисьор: Ана Батева
 Сценография: Мартина Варийска
С участието на: Ованес Торосян, Милена Ерменкова и Юлиян Петров

ОБЪРНИ СЕ С ГНЯВ НАЗАД е пиеса за „сърдитите млади хора“ или за това как общественото статукво довежда едно младо поколение до цялостна духовна и интелектуална апатия. Младият индивид се бунтува срещу факта, че липсата на свободни креативни възможности тласка негово поколение към безразличие и го лишава от смисъл. Въпросът е дали тези млади хора ще успеят да събудят поне малко ентусиазъм в себе си или да се действа е късно?

 28. януари (сряда) 2015, 19:30
Nedrama, Документален ден
Разказ за „Римини протокол” – театърът на новата театрална реалност и про
жекция на филма-спектакъл „Прометей в Атина”, режисьори Хилгард Хаут и Даниел Ветцел представен на 15 юли 2010г. в рамките на Атинския фестивал на античната сцена на ODEON OF HERODES ATTICUS.
Водещи на дискусиите са младите театрални критици : Доротея Белчева и Борис Зафиров.

29. януари (четвъртък) 2015, 19:30
ЖИВОТЪТ СЕ ПОЛУЧИ
 от Павел Пряжко (Минск, Белорусия)
превод Василка Бумбарова

Режисьор Алексей Ершов (Москва, Русия)
Сценография Лили Джагарова (София, България)
Асистент-режисьор Доротея Белчева

Художествен ръководител Георг Жено

с участието на: Благой Бойчев, Боряна Пенева, Милена Ерменнкова, Милко Йовчев, Ованес Торосян

“ Заглавието на пиесата не предполага нито ирония, нито сатира, аз съм пределно честен в утвърждаването на това, че животът на моите герои се е получил. Просто хората, за които пиша, по друг начин гледат на живота и критериите им за щастие/нещастие са други.”
Павел Пряжко

30. януари (петък) 2015, 19:30
“ХУБАВА СИ, МИЛА МОЯ”
 театрален спектакъл по мотиви
от сценария на едноименния филм на Георги Дюлгеров
и книгата на Георги Марков „Задочни репортажи за България“

Режисьор: Благой Бойчев
Сценография: Пламена Дичева
 Видео: Алекс Самунджи и Павлина-Калина Церовска

с участието на: Боряна Пенева, Петя Бойчева, Мариана Бонева, Милко Йовчев

На базата на документални интервюта с проститутки при срещата им с нашето въображение, е създаден спектакъл за „утайката” на обществото. Историите на тези момичета ни карат да погледнем през друга перспектива на тяхната вина и нашите отговорности. Това можем да направим най-честно чрез нещо, което ни е най-близко, а именно актьорската ни природа.

31. януари (събота) 2015, 20:00
ВЕЧЕР НА ТЕАТЪР АТОМ